Ana Mirković, iz Beograda, diplomirani ekonomista.
Preko 15 godina radnog iskustva u organizaciji i strukturiranju poslovanja (administraciji, finansijama, marketingu i prodaji). Trenutno na poziciji "Regionalni Direktor Operacija" u američkoj IT kompaniji GRID DYNAMICS.
Aninu detaljnu biografiju možete pogledati OVDE
Nakon što sam završila fakultet, pronašla sam svoj prvi posao. To je bio momenat kada sam shvatila da o poslovanju ne znam baš ništa i tada sam pokušala da pronađem kurs o poslovanju na kom bih mogla ubrzano da naučim nešto primenljivo kako bih se lakše adaptirala na radno okruženje. Međutim takav kurs nije postojao.
Bila sam prinuđena da učim od kolega i koleginica koji su imali određeno radno iskustvo i bilo je potrebno nekoliko godina da shvatim koliko je važno da učimo od ljudi koji imaju adekvatan odnos prema poslu. Što nažalost, u većini situacija nije slučaj.
Ujedno, uvidela sam da veliki broj mladih ljudi vredno uči i završava fakultete kao što su pravni, medicinski, filološki, matematički itd, ali kada dođe momenat da treba da počnu da rade shvate da im je potrebno određeno poslovno-administrativno znanje kako bi razumeli od čega se poslovanje sastoji i kako funkcioniše. I upravo je to ono što me je podstaklo da osmislim program “Uvod u poslovanje“.
Program nije baziran na teoriji, već se temelji na stečenom radnom iskustvu. Ideja mi je da Vam ukažem na osnovne stvari, koje se podrazumevaju da ih znamo, a te stvari nas ne uče ni u srednjoj školi ni na fakultetu.
Na primer: Kako da izdate fakturu, koja je razlika između predračuna i računa, kako da koristite Excel, šta je to APR, kako se registruje pravno lice, čemu služi banka kada je u pitanju poslovanje, za šta je zaduženo računovodstvo, šta je izvod i zašto nam banka šalje izvode, kako se kreira ponuda, zašto je najbolje praviti je u Excel-u i zašto je važno konvertovati je u PDF pre slanja, kako da napišete Email I zašto je važno da bude jasno struktuiran, zašto je važan subject i potpis u mailu, kako da komunicirate na sastanku, kako da organizujete svoje radne aktivnosti i na koji način možete čuvati štampanu i elektronsku dokumentaciju kako biste se lakše snalazili u svakodnevnom poslovanju.
Uz to ćemo govoriti o tome šta je to marketing, šta je priprema za štampu, koji su to kanali komunikacije koji su potrebni određenoj kompnaiji da bi promovisala svoje proizvode ili usluge i na koji način treba da pristupimo ukoliko kompanija za koju radimo učestvuje na nekoj konferenciji ili sajmu.
Često me pitaju, “kako je moguće sve to objasniti tj. naučiti za samo dva dana”?
Moguće je, jer je program adekvatno pripremnjen, vrlo je koncizan i namenjen je početnicima.
Takođe me pitaju “Da li je to predavanje o administraciji ili prodaji”? Evo odgovora: Ovo nije usko specijalizovano predavanje za određenu oblast, već program koji se sastoji iz različitih tema koje čine jednu celinu, a ta celina je POSLOVANJE.
Da preciziramo, ovo nije kurs Excel-a, ali ćete naučiti kako da koristite Excel. Nije ni kurs prodaje, ali ćete čuti kako funkcioniše prodaja i naučiti kako se kreira ponuda. Ovo nije kurs unapređenja veština komunikacije, ali ćete saznati na šta je važno da obratite pažnju kada komunicirate na poslu. Nije ni kurs marketinga, ali ćete imati priliku da vidite kako se pravi marketing plan i čemu služi.
Nezavisno od škole ili fakulteta koji ste završili, važno je da budete sposobni da sagledate proces poslovanja široko. Svi smo čuli za administraciju, finansije, prodaju, marekting, ali mali broj ljudi nakon završenog školovanja ima jasnu sliku šta svaka od navedenih oblasti podrazumeva i na koji način su one međusobno povezane. Upravo zato posloji ovaj program.